Published June 1, 2022, 12:50 p.m.

Horizon Europe. Call “Research and Innovation actions supporting the implementation of the Mission on Cancer”

Scadenza: 7 settembre 2022

icona salute

La call “Research and Innovation actions supporting the implementation of the Mission on Cancer” (HORIZON-MISS-2022-CANCER-01) mira al miglioramento della qualità di vita dei pazienti e delle loro famiglie.

I risultati da sostenere consistono nella creazione di un Centro digitale europeo per i pazienti oncologici, ovvero una rete federata di infrastrutture di dati sanitari (nazionali) controllata dai pazienti che consentono lo scambio volontario di dati sanitari di pazienti e sopravvissuti in un approccio standardizzato.

I topic della call sono:

• Towards the creation of a European Cancer Patient Digital Centre (HORIZON-MISS-2022-CANCER-01-04)
  • Establishing of national cancer mission hubs and creation of network to support the Mission on Cancer (HORIZON-MISS-2022-CANCER-01-05)
  • Strengthening research capacities of Comprehensive Cancer Infrastructures (HORIZON-MISS-2022-CANCER-01-02)
  • Improving and upscaling primary prevention of cancer through implementation research (HORIZON-MISS-2022-CANCER-01-01)
  • Pragmatic clinical trials to optimise treatments for patients with refractory cancers (HORIZON-MISS-2022-CANCER-01-03)

SOGGETTI AMMISSIBILI

Enti pubblici e privati.