Qualità
Assicurazione della Qualità
Dipartimento
Chi siamo
Dove siamo
Organi di Dipartimento
Infrastrutture
Visione e Missione
Studenti
Servizi Didattici di Ateneo
Rappresentanti degli Studenti
Studenti Disabili
Biblioteca (Bats)
Prenotazione esami - ESSE3
I-Campus
Webmail istituzionale
Didattica
MODULISTICA DIBEST
Presentazione
Corsi di Laurea
Master
Calendario Accademico
Stage/Tirocini
Internazionalizzazione
Ricevimento Uffici Didattici
Orientamento
In Ingresso
In Itinere
In Uscita
Personale
Docenti
Docenti a contratto
Personale TA
Ricerca
Gruppi di Ricerca
Progetti di Ricerca
Laboratori
Dottorati di Ricerca
Regolamenti
Dipartimento
Triennale DM 270/2004
Magistrale DM 270/2004
TFA
CONVEGNI E SEMINARI
ESAMI DI STATO
EVENTI (PUBLIC ENGAGEMENT)
BANDI E CONCORSI
AREA DOCENTI
|
Researcher in Ecology
SSD: BIO/07
Ricevimento Studenti: Martedì dalle 10:30 alle 12:30 |
Curriculum in Italiano | Curriculum in Inglese |
RESEARCH INTERESTS |
Study of the ecological status of river environments by means of: - communities of benthic macroinvertebrates (response of macrozoobenthic communities to hydrological and substrate variations in flowing water environments; biomonitoring of running water ecosystems);- ichthyofauna community (with a particular attention to the shaping effect of hydrogeomorfological factors) - communities of epilithic diatoms (species richness, niche size and environmental value; application of diatomic indices to determine the quality of water bodies; quantitative analysis of epibentonic perifiton), - aquatic macrophytes community (evaluation of the role of ecological indicators to analyze anthropogenic disturbance), - Monitoring rivers by means of the main chemical macrodescriptors - Use of lichens as biomonitors in the assessment of air quality through bioconcentration studies of pollutants and ecophysiological parameters.
|
LABORATORIES |
Ecology |
PUBBLICATIONS |
https://scholar.google.it/citations?user=UFTCwyMAAAAJ&hl=it |
TEACHING COURSES |
27005575 - ECOLOGIA - Doc. GALLO Luana (CdS 0725 GENERICO) |